:::: Ahlan Bikum :::: Selamat Datang ::: Ke Blog Rasmi Khidmat Rawatan Resdung/ Ghurah di Dungun [Pn Rohana / En Arif :::: Tel 013-918 6768], ikhtiar dari kita sebagai hambaNya dan kesembuhan adalah milikNya sahaja, Insya Allah :::: Rawatan disediakan sepanjang tahun, sila telefon bagi membuat janji temu. Rawatan berdasarkan janji temu sahaja! Harap Maklum :::

Wednesday, November 20, 2013

SABUN SIREH

Posted by AKRINE PUTRAJAYA On 9:43 AM
Sabun ini diperbuat dari daun sirih yang terpilih dan diperkayakan lagi dengan madu lebah, diproses secara tradisional (hand-made). Mengikut kajian saintifik, ekstrak daun sirih mengandungi flavonoid dan polyphenol yang bertindak meregangkan kulit mengelakkan kedut serta merawat jeragat dengan berkesan.


ANTARA KEGUNAAN:
  1. Menghilangkan bau badan dan bau ketiak.
  2. Pencuci muka (masalah jerawat dan jeragat).
  3. Bertindak sebagai antiseptik.
  4. Merawat kelemumur dan gatal kulit kepala.
  5. Menguat dan mengilatkan rambut.
  6. Untuk merawat sakit kepala.
  7. Pencuci vagina serta mengembalikan keanjalan otot vagina.

CARA PENGGUNAAN SABUN SIREH :

Untuk merawat migrain atau sakit kepala:

Gunakan sabun Sirih sebagai syampu rambut kemudian tutup kepala dengan kain atau penutup kepala dan biarkan selama 10 minit. Kemudian bilas dengan air. Sabun ini juga memberi kesan yang baik pada kulit wajah apabila anda menggunakannya sebagai pencuci muka. Anda akan merasai perbezaannya, kulit wajah anda akan terasa lebih bermaya serta terasa kehalusannya.

Untuk masalah jeragat:

Hendaklah digunakan berterusan, insya-Allah jeragat akan berkurangan dan hilang. (Perhatian: Sabun ini tidak menggunakan bahan kimia untuk asas perubatan, mungkin ia mengambil sedikit masa untuk perawatan jeragat bergantung tebal nipis jeragat seseorang, kebiasaan bagi jeragat yang nipis akan mengambil masa lebih kurang 3 hingga 4 minggu.)


Untuk mengatasi masalah bau ketiak:

Malam sebelum tidur, buihkan sabun Sirih di ketiak anda (buih yang pekat) gosok sehingga buih hilang dan jangan dibilas dulu. Biarkan sehingga esok pagi baru dibilas, pasti akan memuaskan hati anda.

0 comments:

Post a Comment

VIDEO RAWATAN GHURAH