:::: Ahlan Bikum :::: Selamat Datang ::: Ke Blog Rasmi Khidmat Rawatan Resdung/ Ghurah di Dungun [Pn Rohana / En Arif :::: Tel 013-918 6768], ikhtiar dari kita sebagai hambaNya dan kesembuhan adalah milikNya sahaja, Insya Allah :::: Rawatan disediakan sepanjang tahun, sila telefon bagi membuat janji temu. Rawatan berdasarkan janji temu sahaja! Harap Maklum :::

Monday, January 16, 2012

PENERANGAN GHURAH

Posted by AKRINE PUTRAJAYA On 7:18 PM
Kami menawarkan khidmat ghurah @ ghorah @ gurah bagi mengubati penyakit resdung anda. Sedikit penerangan ringkas berkenaan resdung.

Penyakit resdung yang popular dalam kalangan masyarakat tempatan dikenali juga sebagai penyakit sinusitis dalam bidang perubatan. 

Di antara gejala-gejala yang kerap berlaku bagi pengidap resdung adalah :
  1. Batuk, gatal hidung, kerap bersin, tidak bermaya dan tidak sedap badan. 
  2. Hidung akan terasa berair dan tersumbat sedangkan badan akan terasa demam. 
  3. Waktu pagi pengidap akan merasa sakit kepala dan akan merasa berat pada bahagian muka. Kadangkala ia juga memberikan kesan terhadap tekak, peti suara serta telinga tengah. 
Di antara punca resdung adalah disebabkan oleh jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga-rongga di dalam tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil yang dipanggil sinus.Komplikasi yang mungkin timbul dari penyakit resdung adalah selesema biasa yang melarat, berdengkur yang kronik, keadaan lelah yang semakin buruk, jangkitan pada tulang muka, sakit tekak yang kronik, jangkitan otak, jangkitan nanah di sekeliling kawasan mata, jangkitan pada telinga dan tonsil terutama kanak-kanak serta alahan hidung atau hidung sensitif.

Ghurah adalah suatu pengubatan tradisional yang begitu praktik di amalkan pada masa dahulu. Ianya menggunakan campuran bahan-bahan organik, dan tiada kesan sampingan yang memudaratkan. Tetapi ianya begitu kesan sekali. Dengan Kos yang murah, kami akan memberikan khidmat Ghurah kepada anda yang berminat.

Kelebihan Ghurah adalah dapat memanjangkan pernafasan bagi mereka yang terlibat di dalam bidang seni suara samada penyanyi, artis mahupun muazin.

Kos Bagi setiap rawatan yang diterima adalah  RM 20.00 sahaja, Dan Sebaik-baiknya rawatan ini dilakukan setiap 2 minggu sekali sehingga pulih dari penyakit resdung.

-----------------------------------------------------------
Sila menelefon kami dan hadirkan diri anda ke Pusat Rawatan kami di :
961-A Kg Teluk Lipat Dungun, Terengganu. Tel : 013-918 6768

2 comments:

VIDEO RAWATAN GHURAH