:::: Ahlan Bikum :::: Selamat Datang ::: Ke Blog Rasmi Khidmat Rawatan Resdung/ Ghurah di Dungun [Pn Rohana / En Arif :::: Tel 013-918 6768], ikhtiar dari kita sebagai hambaNya dan kesembuhan adalah milikNya sahaja, Insya Allah :::: Rawatan disediakan sepanjang tahun, sila telefon bagi membuat janji temu. Rawatan berdasarkan janji temu sahaja! Harap Maklum :::

Wednesday, November 20, 2013

SABUN MARIGOLD

Posted by AKRINE PUTRAJAYA On 9:46 AM
Sabun Marigold (Calendula) ini diperbuat dari ekstrak bunga Calendula. Bunga Calendula termasuk tanaman yang mengandungi vitamin E sering disebut sebagai Marigold telah digunakan berabad-abad lamanya sebagai anti oksida yang natural dan mempunyai keupayaan untuk melembabkan kulit disamping melembut dan menyenangkan semua jenis kulit yang sensitif, kulit pucat, kering dan kesan terbakar matahari (sunburn) sabun Marigold ini diproses secara tradisional (hand-made) dan dijamin mutu serta kebersihannya. Ia amat sesuai digunakan tidak kira peringkat usia.


ANTARA KEGUNAAN.
  1. Merawat gatal-gatal badan (ekzema).
  2. Merawat kudis.
  3. Mencerahkan kulit.
  4. Merawat ruam lampin.
  5. Sebagai pencuci muka (jerawat).
  6. Merawat gatal dan luka di celah paha.
  7. Menghilangkan bau badan terutama bau ketiak.
  8. Memberi kesegaran selepas mandi.
  9. Merawat kulit kusam.
  10. Merawat luka yang gatal.

CARA PENGGUNAAN:

Untuk merawat kudis dan gatal setempat, gunakan sabun Marigold. Sapukan buih sabun pada kudis atau kawasan kulit yang gatal. Biarkan sehingga kering. Sabun ini juga berkesan untuk penyakit ekzema. Bagi bayi yang bermasalah dengan ruam lampin, gunakan sabun ini semasa mandi. Lihatlah kesannya, insya-Allah akan kering dalam masa dua hari. Sabun ini juga berkhasiat untuk ruam kulit, kulit terbakar (sunburn) serta kulit pucat dan kering.

0 comments:

Post a Comment

VIDEO RAWATAN GHURAH