:::: Ahlan Bikum :::: Selamat Datang ::: Ke Blog Rasmi Khidmat Rawatan Resdung/ Ghurah di Dungun [Pn Rohana / En Arif :::: Tel 013-918 6768], ikhtiar dari kita sebagai hambaNya dan kesembuhan adalah milikNya sahaja, Insya Allah :::: Rawatan disediakan sepanjang tahun, sila telefon bagi membuat janji temu. Rawatan berdasarkan janji temu sahaja! Harap Maklum :::

Saturday, November 23, 2013

SAFFRON/ ZAAFARAN

Posted by AKRINE PUTRAJAYA On 9:55 AM
Saffron@Zafaran merupakan rempah termahal di dunia dan harga Zafaran boleh mencecah sehingga RM 23,000.00 sekilogram. Dalam kitab-kitab perubatan Islam, terlalu banyak memperkatakan tentang khasiat Zaafaran dan juga perubatan Moden Barat.

Zaafaran kaya dengan vitamin B1 & B2 (Riboflavin & Tiamin). Ianya dapat membantu proses penghadaman, menguatkan ingatan, merawat anemia, mengawal tekanan darah & kolestrol, mengurangkan risiko serangan jantung, mengurangkan keletihan, sembelit, bisa-bisa sendi, sedatif & juga peransang tenaga batin.Pengambilan secara tetap minuman ini pada setiap hari akan membolehkan tubuh membina daya tahan menghadapi pelbagai penyakit.

DAPATKAN PRODUK INI DENGAN:
Ust Rosdi : 016-958 5423 [whats app/ we chat/ SMS]
RM20.00 sahaja sepeket.

CARA PENGGUNAAN:
  1. Ambil TIGA hingga LIMA helai stigma (samada berkembar atau tercerai) dan masukkan ke dalam 500ml air kosong sejuk atau panas.
  2. Anda juga boleh gunakan TIGA helai untuk satu mug (gelas besar) dan diminum sekaligus.
  3. Jika menggunakan sukatan 500ml (saiz botol air mineral yang kecil), anda boleh minum separuh daripadanya pada waktu pagi dan bakinya pada waktu petang.
  4. Boleh gunakan air biasa, air tapisan, air miniral, atau yang terbaik sudah tentulah air zam zam. Cuma kos air zam zam agak mahal.
  5. Rendam sehingga air tersebut menjadi kuning seperti minyak masak. Ia memakan masa antara 1-2 jam untuk kembang sepenuhnya.
  6. Sebaiknya air safron tidak disimpan terlalu lama. Setakat 3 hari, ia masih dalam keadaan segar. Jika disimpan melebihi seminggu, ia akan bertukar menjadi jernih semula!
  7. Stigma yang terendam itu boleh dimakan atau dikunyah. Jika tidak, buangkan sahaja setelah air habis diminum.
  8. Untuk orang yang sukar tidur, bancuh teh bersama susu menggunakan air rendaman safron sebelum masuk tidur (maklumat daripada internet).
  9. AWAS, safron tidak boleh diambil terlalu banyak dalam satu masa. Mengambil safron lebih daripada 1 gram sekaligus mungkin membahayakan kesihatan.
  10. Justeru jauhkan daripada kanak-kanak.

Tindak balas
  1. Dalam keadaan tertentu, selepas pengambilan kali pertama akan berlaku sedikit tindak balas pada bahagian-bahagian tubuh yang bermasalah.
  2. Jika tiada apa-apa yang berlaku maka anggap lah ia serasi dengan tubuh anda dan teruskan amalan pengambilannya kerana ia bertindak sebagai ‘pendinding’ dari pelbagai penyakit bahaya termasuk kanser dan melancarkan pernafasan bagi pengidap asma.
  3. Terlalu banyak khasiat safron dan ia merupakan antara herba terkenal di seluruh dunia dan merupakan herba termahal di dunia.
  4. Saidina Ali KW mengatakan orang yang mengamalkan safron akan mempunyai daya ingatan yang kuat sehingga orang ramai menyangka ia menggunakan sihir!
  5. Anda juga  boleh gunakan habbatussauda jika merasakan Saffron tidak sesuai dengan anda, kerana khasiatnya hampir sama.

0 comments:

Post a Comment

VIDEO RAWATAN GHURAH